רשלנות רפואית בהריון ולידה
עורך דין יוסף גיברי

האם מחלקה משפטית נחוצה במשרד פרסום? און יבין עונה

באופן טבעי אין פורמט אחיד לחלוטין וכל משרד פרסום בנוי אחרת, בהתאם לתחומי הפעילות בהם הוא מתמחה, לגודלו ולהרכב לקוחותיו. יחד עם זאת ישנן גם שאלות שנוגעות לכל משרדי הפרסום באשר הם, ואחת מהן היא האם משרד שכזה זקוק למחלקה משפטית. און יבין, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום החדשני והמוביל אקזקטיב, מספק תשובה, וליתר דיוק תשובות שהרי כאמור ישנם הבדלים בין משרדי פרסום שונים ועל כן אין תשובה אחת חד משמעית.

המבנה ה"קלאסי" של משרד פרסום

באופן כללי משרד פרסום מורכב מהמחלקות הבאות:

* מחלקת לקוחות – שכשמה כן היא, אחראית על הקשרים עם לקוחות המשרד. מי שמתחזק את הקשרים בפועל הם התקציבאים והתקציבאיות, והובלת המחלקה מוטלת על הסופרוויזרים והסופרוויזיריות.

* מחלקת אסטרטגיה – מחלקה שחשיבותה הולכת ומתעצמת ככל שאפיקי השיווק והפרסום מתרבים ונדרש דיוק מרבי על מנת למצות את המירב מכל משאב המושקע בקמפיין כזה או אחר (אגב, הדיוק הוא גם המקור לבחירת השם "אקזקטיב"). במחלקה זו עובדים הפלנרים והמידענים.

* מחלקת קריאייטיב – על מנת להעביר את המסרים הנכונים ביותר באופן המדויק ביותר נדרשת הן התייחסות לפן התוכני (וזאת עושים הקופירייטרים) והן לפן הוויזואלי (שנמצא באחריות הארט דיירקטורים).

* מחלקת מדיה – אחראית על תכנון הקמפיין מבחינת חלוקת המשאבים בין אפיקי המדיה השונים, ועל רכישת שטחי הפרסום בכל אפיק בפועל.

משרד פרסום המתמחה גם בשיווק באינטרנט מעסיק באופן טבעי גם אנשי מקצוע בתחומים כמו SEO, בניית אתרים, PPC, שיווק דיגיטלי, פיתוח אפליקציות ועוד – בהתאם לצרכים המשתנים במסגרת כל קמפיין וקמפיין.

ניתן לראות כי המבנה הקלאסי של משרדי הפרסום, וגם זה החדשני יותר שכולל גם התייחסות לתחום הניו מדיה, אינו כולל מחלקה משפטית – אם כי אין פירוש הדבר הוא שסוגיות משפטיות אינן רלוונטיות לעבודתם של אנשי הפרסום.

למה עו"ד און יבין מייחס חשיבות לתחום הקניין הרוחני?

דוגמה מצוינת לכך היא און יבין, כאמור מנכ"ל משותף במשרד הפרסום "אקזקטיב" אשר בהשכלתו הוא עורך דין. בפרט צבר יבין ידע רב בתחום האינטרנט ובכל הקשור לקניין רוחני, שכן ידע זה חיוני למי שעוסק בשיווק באינטרנט, בקמפיינים מבוססי רשתות חברתיות, ניהול מוניטין מקוון, בניית אתרים וכו'.

סוגיות כמו זכויות יוצרים בעידן האינטרנט וקניין רוחני בכלל הפכו משמעותיות מאוד עבור כל משרדי הפרסום שאמונים גם על שיווק אונליין (וגם עבור משרדי פרסום מהדור הקודם, שמתמקדים רק בפרסום אופליין, אם כי פחות) – ועל כן און יבין מעריך כי ייתכן שבעתיד הקרוב משרדי הפרסום, ובוודאי אלה הגדולים שבהם, יכללו גם מחלקה משפטית ובפרט עורכי דין שהתעמקו בתחום הקניין הרוחני, ובכל מקרה הצורך בשירותיהם של עורכי דין כאלה, גם כאנשי מקצוע חיצוניים, ילך ויגדל במידה משמעותית.

Be Sociable, Share!